کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9318 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/01 | اعضاء: 317823 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تشخیص تصاویر و ویدیو ها دشوار تر از همیشه

من در شبکه‌ های اجتماعی مشاهده می‌کنم که بسیاری از مردم اطمینان دارند می‌توانند تشخیص دهند که آیا یک ویدیو یا تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. این احساس قابل درک است، اما چنین توهمی می‌تواند به نتایج فاجعه‌ باری منجر شود.

 

تشخیص تصاویر و ویدیو ها دشوار تر از همیشه

 

نمی‌توانید هوش مصنوعی را تشخیص دهید، حتی اگر فکر می‌کنید می‌توانید

یکی از چیزهایی که مردم می‌گویند این است که می‌توان نشانه‌ های آشکاری در یک قطعه رسانه‌ای پیدا کرد که نشان دهد توسط هوش مصنوعی تولید شده است. این می‌تواند به سادگی شمارش انگشتان دست یا توجه به چیزهایی که در تصویر منطقی به نظر نمی‌رسند باشد. با این حال، این‌ ها نمونه‌ هایی از تولید ناموفق هوش مصنوعی هستند و این کاملاً ممکن است که هوش مصنوعی بتواند تصاویر و ویدیوهایی ایجاد کند که هیچ نشانه‌ای از تولید توسط هوش مصنوعی نداشته باشند، حداقل چیزی که بتوان با چشم غیرمسلح دید.

شما متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم در شبکه‌ های اجتماعی که ادعا می‌کنند می‌دانند چه چیزی توسط هوش مصنوعی تولید شده است، تنها زمانی چنین می‌گویند که از قبل به آن اشاره شده است. به عبارت دیگر، احتمالاً این اثر «پریمینگ» روانشناسان است که شما بر اساس باور قبلی خود که تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است، «نشانه‌ ها» را می‌بینید. اثبات واقعی زمانی است که سعی کنید تصاویر را بدون هیچ گونه اشاره‌ای تشخیص دهید.

 

ریسک برچسب زدن تصاویر غیر هوش مصنوعی به عنوان هوش مصنوعی

روی دیگر این قضیه نیز وجود دارد. همیشه این احتمال وجود دارد که کسی به یک تصویر غیر هوش مصنوعی نگاه کند و بگوید که به نظر او «مثل هوش مصنوعی» است. این موضوع برای هنرمندان مشکل‌ ساز است، زیرا اکنون باید تایم‌لپس‌ های کارهای خود را ضبط کنند تا ثابت کنند که اثرشان تنها با یک فرمان و ویرایش جزئی تولید نشده است. حرفه افراد در خطر است وقتی که به چنین اتهاماتی روبرو می‌شوند، و همانطور که هیچ راه قطعی برای اثبات این که چیزی توسط هوش مصنوعی نوشته نشده است وجود ندارد، هیچ راه بی‌ نقصی برای جدا کردن تصاویر هوش مصنوعی از تصاویر غیر هوش مصنوعی نیز وجود ندارد.

 

اتخاذ رویکرد کم‌ خطر

منطقی‌ ترین رویکرد نسبت به هر تصویری که صحت آن اهمیت دارد، این است که از شهود و باور غیرمنطقی خود مبنی بر اینکه می‌توانید به سادگی تشخیص دهید استفاده نکنید.

در عوض، اگر واقعاً مهم است که تصویر جعلی باشد یا نه، آن را جعلی در نظر بگیرید تا زمانی که بتوانید خلاف آن را ثابت کنید. باید تأیید شخص ثالث یا نوعی زنجیره رسمی، شفاف و قابل پیگیری از شواهد وجود داشته باشد تا کسی بتواند با اطمینان بگوید که چیزی توسط هوش مصنوعی تولید نشده است.

اگر به آن فکر کنید، همیشه اینگونه بوده است، اما احتمال اینکه چیزی جعلی باشد با گذشت زمان افزایش یافته است. در ابتدا، باید یک متخصص عکاسی در دستکاری عکس‌ های فیلم باشید. سپس باید یک جادوگر در نرم‌ افزارهایی مانند ادوبی فتوشاپ باشید، و اکنون فقط باید کلمات صحیح را در یک جعبه متن تایپ کنید و به تکرار ادامه دهید تا تصویری قبول‌ پذیر ایجاد شود.

حقیقت این است که حتی به نظر نمی‌رسد که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی باید خیلی خوب باشند تا مردم را فریب دهند. هجوم تصاویر نفرین شده توسط هوش مصنوعی در فیس‌ بوک نمونه‌ای از تصاویری است که می‌توانید به سرعت تشخیص دهید، و با این حال قانون میانگین‌ها به نظر می‌رسد که در حال اجرا است چون بسیاری از مردم بی‌خبر به سادگی آن‌ها را قبول می‌کنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 50564 گروه خبری: هوش مصنوعی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1403/05/01 تعداد مشاهده: 35
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر